دوره تربیت مربی ابزارهای بازاریابی بین‌المللی

19 خرداد تا ۲۳ خرداد

پیرو هماهنگی‌های به عمل آمده با مرکز بین‌المللی تجارت (ITC)، دوره‌ی پنجم آزمون تربیت مربی – Training of Trainers در حوزه‌ی ابزارهای مرتبط با «دسترسی به بازار» و «اقدامات غیرتعرفه‌ای» (Market Access and NTMs) از تاریخ  19 لغایت 23 خرداد ماه برگزار شد. داوطلبان پس از قبولی در آزمون ورودی به‌صورت آن‌لاین در دوره‌ی یک‌هفته‌ای حضوری در مرکز آموزش بازرگانی (تهران) این دوره‌ی فشرده را طی کردند. در این دوره که با حضور ۱۴ نفر از شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف برگزار شد، کاندیداهای مربیان بین‌المللی، آموزش‌های تکمیلی تحلیل بر اساس پلت‌فرم‌های تحقیقات بازار تحت اعتبار ITC و مهارت‌های تکنولوژی آموزشی این مباحث را  گذراندند. مربیانی که موفق به کسب نمره‌ی قبولی در این دوره شده‌اند قادر خواهند بود دوره‌های آشنایی با کاربرد ابزارهای تحقیقات بازار مانند Trademap، Market Access، EpingAlert، و … کارگاه‌های عملی آن را در سطح کشور و نیز کشورهای منطقه برگزار کنند.

image

 

گفتنی است این دوره به‌ همت مدیران شایسته‌ی «سازمان توسعه‌ی تجارت» به‌ویژه جناب آقای دکتر میرهادی سیدی و سرکار خانم دکتر مریم زارعی با هم‌کاری جناب آقای دکتر ناصر انزلی‌چی به عنوان مدرسان مورد تأیید ITC برگزار شد. هم‌چنین آقایان دکتر مسعود کمالی اردکانی و دکتر علی زاهدطلبان نیز مباحث تخصصی مرتبط را ارائه کردند.

«مرکز تجارت بین‌المللی» یک آژانس چندجانبه است که از طریق «کنفرانس تجارت و توسعه‌»ی سازمان ملل متحد با «سازمان تجارت جهانی» (WTO) و «سازمان ملل متحد» (UN) مأموریت مشترک دارد. 

شرکت آذر پویا تجارت به‌زودی برنامه‌های آموزشی حضوری و وبیناری سال ۱۴۰۳ را در این حوزه به اطلاعات علاقه‌مندان خواهد رساند. 

پیش‌بینی می‌شود با توجه به استقبالی که واحدهای بازرگانی شرکت‌ها و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط بازرگانی و مدیریت از برگزاری این دوره‌های آموزشی به عمل آورده‌اند، در چند سال آتی، دانش و تجربه‌ی مارکتینگ بین‌الملل و دست‌رسی به بازارهای صادراتی به طور چشم‌گیری در سطح کشور ارتقا یابد. 

محتوای این دوره‌های، آشنایی با ساختار و کاربرد بانک‌های داده‌ای معتبری است که علاوه بر ارائه‌ی داده‌هایی مانند تعرفه‌های گمرکی، میزان واردات و صادرات کشورها (بر اساس HS Code)، اقدامات غیرتعرفه‌ای، موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد (FTA)، شاخص‌های اقتصادی مفیدی را نیز در اختیار تحلیل‌گران قرار می‌دهند. 

ما را از طریق اخبار جدید وب‌سایت دنبال کنید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.