معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در دیدار با اعضای انجمن آزمایشگاه‌های همکار

 

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، دکتر محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در نشست تخصصی با رئیس و جمعی از اعضای انجمن آزمایشگاه‌های همکار، بر ضرورت تعیین شیوه‌نامه تعیین دقیق ماهیت کالاها به منظور تعرفه و ارزش‌گذاری کالاهای پیچیده اشاره کرد و بر ضرورت دستیابی به تعریفی واحد از این نوع محصولات تاکید کرد.
رضوانی‌فر موضوع تعیین ماهیت در گمرک را موضوعی بسیار مهم و پیچیده برشمرد و اظهار امیدواری کرد با همکاری هرچه بیشتر گمرک و مشارکت دادن آزمایشگاه‌های ذیصلاح، تعیین ماهیت محصولات از جمله کامپاند با دقت و صحت بیشتری انجام شود‌.

وی خاطرنشان کرد: تعیین ارزش محصولات صادراتی و‌ وارداتی وظیفه گمرک است که منوط به تعریف دقیق و صحت تعیین ماهیت کالاهاست.
رضوانی‌فر افزود: چند گروه کالایی به دلیل پیچیدگی بالا از جمله محصولات کامپاند و مستربچ، نیازمند تعیین مبنا و بازنگری در‌ خصوص شیوه تعیین ماهیت هستند و شیوه‌نامه تعیین ماهیت محصولات جدید با همکاری و و همفکری بخش‌های دولتی و انجمن‌های تخصصی دست یافتنی است.


وی ابراز امیدواری کرد: با افزایش تعداد آزمایشگاه‌های همکار، زمان تعیین ماهیت کالاها با سرعت و تسهیل بیشتر انجام شود و گمرک در‌ گسترش همکاری‌های خود با آزمایشگاه‌های واجد شرایط مصمم است.
این گزارش می‌افزاید: گمرک طی هفته‌های گذشته طی فراخوانی در جهت تسهیل، افزایش سرعت ارائه خدمات، حذف انحصار و در چارچوب وظایف ذاتی خودش؛ برای تعیین ماهیت تعداد زیادی نمونه از انواع کالاها و ارائه هرگونه مشاوره فنی لازم برحسب نیاز برای تعیین تعرفه گمرکی، از تمام آزمایشگاه‌های کشور دعوت به همکاری کرده تا در صورت تمایل به همکاری با گمرک، رزومه خود را ارائه نمایند.براساس این گزارش، این اقدام با هدف تسهیل، افزایش سرعت در ارائه خدمات، حذف انحصار و در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه انجام می‌شود.

شایان ذکر است، در این نشست به طور خاص موضوع تعیین ماهیت و شناسایی کامپاند (محصولات پلیمری با افزودنی و فرمولاسیون پیچیده) مورد بحث و تبادل نظر حاضرین در نشست قرار گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد.

 

منبع :  گمرک ایران

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.