با حضور وزیر اقتصاد و معاون رئیس جمهور

 

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، قرارداد ساخت و نصب ۴ دستگاه آشکارساز کامیونی بین گمرک جمهوری اسلامی ایران با شرکت سرمایه‌گذار عمرانی و بین‌المللی طوسا برای گمرکات مهران، چذابه، شلمچه و بازرگان، قرارداد ساخت و نصب ۴ دستگاه آشکارساز کامیونی بین گمرک جمهوری اسلامی ایران با شرکت فناوران بین‌الملل فرتاک‌گستر‌طوس برای گمرکات شهیدرجایی، پلدشت، بندرلنگه و کیله‌سردشت و قرارداد ساخت و نصب ۴ دستگاه آشکارساز کامیونی بین گمرک جمهوری اسلامی ایران با شرکت دیار آناهیتا سرافراز برای گمرکات باشماق، میلک، پرویزخان و شیخ‌صله از جمله این قراردادها بوده است.
براساس این گزارش، در این مراسم یک دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرک سرو و دستگاه‌های آشکارساز چمدانی در گمرکات کشور از جمله چذابه (۲ دستگاه)، شلمچه (۲ دستگاه) و مهران (۲ دستگاه) به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح رسمی شد و این تعداد به مجموعه تجهیزات کنترلی پیشرفته گمرک پیوستند.
محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در این مراسم ابعاد توسعه گمرک هوشمند را تبیین کرد.
وی سامانه‌ها و نرم‌افزارها و استقرار ابزارهای نوین و تجهیزات کنترلی پیشرفته را دو بازوی گمرک در استقرار گمرک هوشمند برشمرد و افزود: مراحل پیشرفت این پروژه با حمایت و همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری دنبال شده است.
معاون‌ وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران از افزایش ۴۹ دستگاه آشکارساز چمدانی به گمرکات در آستانه مراسم اربعین خبر داد که به گفته وی همگی تولید داخل هستند.
وی افزایش حجم ترانزیت، افزایش درآمدهای گمرکی و افزایش کنترل بر قاچاق انسان و مواد مخدر را از جمله فواید تجهیز گمرکات برشمرد و اظهار داشت: رشد ۷۳ درصدی درآمد گمرک در ۴ ماهه امسال، افزایش ترانزیت به ۷/۶ میلیون تن و رشد ۱۵۰ درصدی در کشف پیش‌سازها و کاهش چشمگیر قاچاق انسان مرهون رشد ارائه خدمات و هوشمندسازی این تجهیزات بوده‌اند.
رضوانی‌فر در ابتدای این مراسم گزارشی از وضعیت تجارت خارجی کشور در ۴ ماهه نخست امسال ارائه داد.

منبع :  گمرک ایران

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.