حضور در بازارهای جهانی، انتخاب یا ضرورت؟

در راستای اهداف شرکت برای کمک به ارتقای توان‌مندی‌های صادراتی شرکت‌های ایرانی، دوره‌های کاربرد ابزار مطالعه‌ی بازار بین‌المللی تحت اعتبار ITC، مرکز بین‌المللی تجارت معاونت سازمان ملل و هم‌کار WTO از سوی مدرسان این شرکت برگزار می‌شود. شرکت کنندگانی که موفق به طی دوره و گذراندن آزمون‌های پایان دوره شوند علاوه بر یافتن مهارت عملی در مطالعه‌ی بازارهای بین‌المللی، دست‌رسی به اطلاعات بازارها (صادرات، واردات، رقبا، قیمت‌ها، استانداردها، و …) و روندهای گذشته، آمار گمرکات و مانند آنها، گواهی‌نامه‌ی بین‌المللی تحت اعتبار ITC را دریافت خواهند کرد.

در این دوره، مخاطبان با نحوه‌ی دست‌رسی به بازارهای هدف صادراتی آشنا می‌شوند. هم‌چنین شرایط استثنایی جمع‌آوری و تحلیل داده‌های بازارهای بین‌المللی از طریق دست‌رسی به بانک‌های داده‌ای معتبر ازجمله ITC، UNCTAD، و WCO امکان مطالعه‌ی بازار برای شرکت کنندگان فراهم می‌شود. آشنایی با این ابزارها،‌ امکان صرفه‌جویی قابل ملاحظه در زمان و هزینه‌های شناخت بازارهای هدف صادراتی را برای شرکت‌های ایرانی فراهم می‌کند. مدت دوره ۲۰ ساعت و سرفصل‌های دوره به شرح زیر است:

 

شناخت بازار هدف و ابزارهای جمع‌آوری و تحلیل داده‌های واقعی تحت اعتبار مرکز بین‌المللی تجارت (International Trade Center) برای صادرات:

  • آشنایی با کدهای همسان کالاهای تجاری (HS Code) و نحوه‌ی کاربرد آنها
  • شاخص‌های مرتبط و آمارهای گمرکی در طول زمان (داده‌های گذشته‌نگر) (Trade Map)
  • دست‌رسی به بازار (Market access): داده‌های تعرفه‌های گمرکی، اقدامات غیرتعرفه‌ای (NTM)، موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد، مقایسه‌ی بازارها، مقایسه‌ی محصولات (تحلیل‌های آینده‌نگر)
  • داده‌های معتبر واردات و صادرات رقبای بالقوه و بالفعل در بازار هدف (Trade map)
  • قواعد مبدأ ‌(RoO) و گواهی مبدأ (CoO) و کاربرد آنها،
  • مدت دوره: ۲۰ ساعت، ساعات ۱۶:۰۰ تا ۲۰:۰۰، شنبه تا چهارشنبه
  • مخاطبان: استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، مدیران و کارشناسان بازرگانی شرکت‌های تولیدی

صدور گواهی بین‌المللی از سوی «مرکز تجارت بین‌الملل» ITC وابسته به سازمان ملل

ارائه: مدرسان بین‌المللی ITC

منبع :  شرکت آذر پویا تجارت بین‌الملل

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.