راهکار اجرایی اتاق تهران برای برقراری مکانیزم تهاتر میان ایران و پاکستان

گزارشی از جلسه‌ی اتاق بازرگانی تهران و هیات تجاری پاکستان منتشر شد. در این جلسه، هادی طالبیان‌مقدم، مدیرکل آسیای جنوبی سازمان توسعه تجارت ایران، اهداف دولت‌های ایران و پاکستان برای افزایش حجم تجارت به 10 میلیارد دلار در سال را بررسی کرد. او اعلام کرد که یک سند راهبردی برای توسعه تجارت دو کشور امضا شده است که شامل توافق‌نامه تجارت ترجیحی، مکانیزم تهاتر کالا، برگزاری نمایشگاه‌های تجاری و تقویت فعالیت بازارچه‌های مرزی است. همچنین، ایجاد مراکز تجاری در دو کشور به عنوان راهی برای گسترش مناسبات بازرگانی مطرح شد.

 

عون‌علی‌سید، نایب رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان، بر اهمیت برگزاری رویداد ایران‌اکسپو و اعزام هیات تجاری از پاکستان به این نمایشگاه تاکید کرد و تولید محصولات مشترک، به خصوص در صنعت دارو، را به عنوان فرصتی برای توسعه همکاری‌ها معرفی کرد.

همچنین، عامر حسین، رایزن بازرگانی و سرمایه‌گذاری پاکستان در ایران، از آمادگی سفارت پاکستان در تهران برای تعامل بیشتر با اتاق بازرگانی تهران و شناسایی فرصت‌های تجاری خبر داد.

 

مراد نعمتی، رایزن بازرگانی ایران در پاکستان، نیز در مورد برگزاری رویداد ایران‌اکسپو و اهمیت آن برای برقراری مکانیزم تهاتر کالا بین دو کشور صحبت کرد و امیدواری خود را برای امضای توافق‌نامه تجارت آزاد ابراز کرد.

در پایان جلسه، فعالان اقتصادی دو کشور در مورد همکاری‌های تجاری خود بحث و گفتگو کردند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.